Shotbymarlies foto 3.jpg Confiserie Napoleon wint een Gouden Partner-award op twee criteria. Daar is het team zeer verguld mee! (Foto: Marlies Geervliet)

Awards - Gouden Partner

Confiserie Napoleon: ‘We blijven nog altijd kritisch kijken naar eigen ontwikkeling’

BRESKENS – Ondanks het immense aanbod binnen de zoetwarencategorie zorgt Confiserie Napoleon er telkens voor van toegevoegde waarde te zijn in het snoepschap. Hiermee verdient de producent van hard suikerwerk waardering op niet één, maar twee criteria. “We blijven ook in moeilijke gesprekken open en transparant communiceren met een gemeenschappelijk doel voor ogen: de categorie samen te laten groeien”, legt Jamila Knoope, marketing- en productmanager Confiserie Napoleon, uit.

Redactie |

Categorie: Suikerwerk
Criteria: Rendementsbijdrage en Meedenken op niveau assortimentsgroep
Winnaar: Confiserie Napoleon

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat betekent deze prijs voor jullie?
“We zijn erg trots op deze erkenning van onze handelspartners voor Napoleon, deze keer voor zelfs twee criteria; rendement en meedenken met het assortiment. Een mooie stimulans voor ons team om te blijven investeren in onze samenwerking met onze handelspartners.”

Hoe hebben jullie de afgelopen twee jaar de samenwerking met jullie afnemers verbeterd?
“Door ook in moeilijke gesprekken open en transparant te blijven communiceren met een gemeenschappelijk doel voor ogen: de categorie samen te laten groeien. In de partnerships zoeken we naar gezamenlijke thema’s en hoe we hier optimaal invulling aan kunnen geven. Het gesprek voeren op een respectvolle en open manier om zo tot de best mogelijke uitkomst te komen. Het kritisch blijven kijken naar de eigen ontwikkeling en hier proactief actie op te ondernemen helpt om het totale schap te ondersteunen en groei te realiseren.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Continue innovatie zorgt voor groei en toegevoegde waarde op het schap, maar belangrijk hierbij is om de klassiekers ook voldoende aandacht en ondersteuning te blijven bieden. Door het basisassortiment goed op orde te hebben in het schap is er ruimte om introducties toe te voegen aan het Napoleon-assortiment om een brede doelgroep aan te trekken. Een 360 graden supportprogramma helpt om het merk relevant te houden en de rotaties te behalen.”

In hoeverre worden jullie geraakt door de gestegen prijzen?
“Suiker en glucose zijn twee van de grondstoffen die samen met energie ontzettend gestegen zijn en waar zeker voor suiker voorlopig nog geen daling zichtbaar is. Ook blijft de onzekerheid voor grondstoffen in prijs en beschikbaarheid in 2023 door de oorlog in Oekraïne. Bij Confiserie Napoleon worden we, net als andere spelers in de categorie, hierdoor geraakt, maar proberen we de schade beperkt te houden voor de consument. Leverbetrouwbaarheid is een belangrijk streven in onze organisatie.”

Wat kunnen we de komende twee jaar van jullie verwachten?
“Wij zullen moeten inzetten op het innoveren in ons assortiment, zonder de basis uit het oog te verliezen, zodat deze blijft inspelen op de trends en verwachtingen van de consument. We blijven kritisch kijken naar ons eigen assortiment en de totale categorie en zullen proactief de slowmovers wisselen. Door een relevante supportstrategie bereiken we diverse doelgroepen die we merkfan maken. Hierdoor profiteert de totale categorie door nieuwe kopersprofielen.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.